Lördag

Först vill jag bara säga, till alla er som inte vet, att jag får inte rida Corona varje dag. Detta är dels på grund av hennes tidigare skada, men också på grund av att hon inte ska tappa "gnistan". Jag brukar rida ungefär 4-5 dagar i veckan. Så anledningen till att jag inte skrev något igår är att hon var tvungen att vila så, inte att jag gav upp redan andra dagen med min nya ketegori =P haha

Idag gick det väl sådär måste jag säga. I början var hon lite spänd och gick med lite sänkt rygg. Det var troligtvis på grund av att jag var lite stressad efter att ha panik shoppat hela dagen. Så jag ska inte skylla det här på Corona. Körde lite skändelvikning i början tills hon var helt lösgjord. Frambenen var faktiskt sämre idag än i torsdags, hon var mycket snabbare att sätta fram bakbenen. Jag vet inte om det var för att hon var spänd eller för att jag gick på för mycket bakifrån "/ Galoppfattningarna funkerade iaf jättebra idag. Hon fattade direkt vad hon skulle göra. Då blev jag glad :D det är ju det vi har tragglat lite med. Mot slutet av passet så stack hon iväg. Tror det kan ha varit att det blev för jobbigt för henne. Hon bockade iaf järnet och som vanligt satt jag mycket löst. Men jag klarade mig, tack och lov^^ Jag släppte spöt och gick på henne ännu mer framåt även att det redan gick i 110, men det funkade. Hon gasade ju på såklart, men hon kom ju fram mer till handen så jag kunde få tag i henne. Efter dampet så gick det faktiskt jättebra igen :) Hon slappnade av jättebra och arbetade även att jag inte hade spöt.

Ja, det var det. Mer update på måndag :)

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback