Ny kategori

Nu när det är jullov så kommer jag ha mycket mer tid än vanligt att spendera hos Corona och det ska jag utnyttja. Jag tänkte ha riktig hårdträning under hela lovet. Jag ska försöka hålla i det även efter lovet. För i vår då ska jag minsann inte ha en enda ursäkt till att inte börja tävla. Så jag kommer verkligen få ligga i. Men det är kul ju, när man har tid åt minstånde. Hursomhelst så var det därför jag skapade en ny kategoori idag, "Fit for fight" och idag blir mitt första inlägg =)

Det gick faktiskt bra idag =) Iaf på slutet. Galoppfattningarna blev helt okej, dom har verkligen förbättras. Det gick perfekt att fatta från skritt, men från trav är det lite knakigt. Gjorde både öppna och sluta på volt vilket gick bra, iaf slutorna. Öppnorna gick bättre på långsidan "/  Fick till en riktigt bra ökad trav ett par gånger, men jag skulle ändå vilja att hon var lite kvickare i frambenen. Jag vet inte riktigt vad som har hänt med piafferna sedan i sommras. Det funkar bara inte längre. Jag kan få ihop henne så att det är lagom för övergång, men när jag ska gå över så sparkar hon alltid mot skänkeln eller spöt och så måste jag börja om från början igen. Skänkel eller spö behövs ju, for utan drivning får jag ju inte alls något tryck i det. Jaja, det får jag väl försöka lösa nu under hårdträningen.

Corona, du är mitt allt <3
128810-11

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin häst, äre dressyr du kör på lr ?

2006-12-28 @ 16:47:19
Postat av: Linnea

Ja, det är det :)


Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback