Governor Andy

Det blev inget bloggande igår som ni kanske märkte. Det hans inte riktigt med. När jag kom hem från stallet chillade jag ett tag, sedan gjorde jag mig iordning för att ta mig ner till Lorient där Governor Andy skulle spela. Innan vi gick dit chillade jag och Ebba lite, softade och tittade på vackra utsikter. Det är ju najs. När vi kom dit var det bra stämning och trevligt folk som man kännde en del av :) Det var fett när han började spela. Han är ju verkligen grym! Governor Andy <3 Det säger jag bara. Sedan blev det bråk. Såklart. Det jag skriver nu förvånar mig inte det minsta, men det var tråkigt. Okej, jag ska inte säga med 100 % säkerhet, men om jag har fått för mig rätt så råkade Hannes slå till en tjej, då blev hennes kompisar galna och började slå ner Hannes. Han låg verkligen ner på golvet och de stod och sparkade på honom. Han var i riktigt dåligt tillstånd kan jag lova, han låg verkligen still på golvet, som att han vore död eller något. Sedan gick väl alla på Hannes sida på de andra och så blev det världens bråk, vakterna kunde inte stoppa det. Tillslut fick Martin ut Hannes, så blev det lugnare där inne. Bråket fortsatte dock på gatan. Det höll på rätt länge och de sprang och jagade varandra och massor. Men lite inte allt för mycket på det jag sagt. Jag vet inte om det var såhär, det var typ ingen som visste. Men jag ska ta reda på. Anyway, när polisen kom så drog vi in till Lorient ett tag och chillade med Eddie och Martin. Eddie höll på att fixa efterfest, men jag och Ebba var tvugna att dra tíll en kompis som vi skulle sova hos. Så vi gjorde det, chillade där och somnade runt halv sex tiden. Tre timmar senare gick vi upp, så blev det kaffe och en sväng till Hemköp, sedan bar det av till skolan. Jag trodde faktiskt att jag skulle ha lektion, men tydligen inte. Kanske efter lunch, vem vet.

Jag och Governor Andy :D

Ebba, jag och Martin

Kommentarer
Postat av: me and my sidekick

hej, det är jag som är tjejen som blev slagen av din kompis. tänkte jag skulle berätta lite hur det gick till.



jag var nykter och tänkte dansa och lyssna på musik den kvällen. det ville nog även mina kompisar. när vi då stod på dansgolvet ser vi hur en snubbe med ljusa dreads går helt galen fram till en annan snubbe och försöker spöa skiten ur honom. då ställde sig min pojke mellan de två. och din kompis hannes försökte då spöa på min kille. då hannes var lite för full, träffade han mitt ansikte i stället för min killes.



sedan ställde vi oss bredvid dansgolvet och folk börjar slåss, men inte nån av mina vänner. jag har ingen sidekick. från mitt perspektiv såg det snarare ut som om hannes, om det nu är killen med långa ljusa dreads, försökte slå vem som helst. då blev andra, inte av mig kända konsertbesökare, arga och spöade skiten ur honom. det är inget som jag tycker bra, men han var visst helt galen och slog omkring sig.



det fotsatte sedan utomhus där hannes skrek och ville fortsätta slåss med alla som kom ur från stället...



btw var vårt kompisgäng de första ute på gatan, så blanda inte in oss i något snack om slagsmål. Ingen av oss pysslar med våld eller slagsmål så lägg ner skitsnacket!



mvh me and my sidekick

2008-10-15 @ 15:03:17
Postat av: Svenne från Ryd

Jag kompis med tjejen ovan. När hon blev slagen stod jag en bit bort, men bråket tog sig dit ganska snabbt.



Då var det en lång svart dreadssnubbe som stog och vevade mot en liten vit hiphopkille. Vi som stog där drog bort den långa killen, som verkade vildast, fortsätter den lilla killen mata på honom, så jag ställde mig emellan och blockerade lite. Han sparkade mig på smalbenet det svinet. Jag gav honom mitt warface tillbaka och då slutade han. Strax därefter avbröt Andy konserten - helt rätt. Jag tror han var i ditt "gäng" Linnea, han var iaf en av dem som skulle komma fram och kaxa med oss där ute.



Hur som helst, det kan ju fått honom att tro att jag var med det andra fightergänget. Allt som allt var det ju ett helt galet barbrawl med säkert 15-20 aktörer. När jag kommer ut står min tjejkompis där med en stor blåtira och gråter. Vi försöker samla ihop vårt folk för att gå, medan folk slåss och försöker få oss att slåss.



Min tjejkompis blev slagen av en idiot som försökte slå hennes kille för att han gick emellan ett bråk som idioten startat. Tydligen heter den här idioten Hannes. Personligen tror jag de flesta som var arga på denne Hannes var det pga att de kände personen han misshandle, men visst det var några som skulle slå "idioten som slog den där bruden" också. De känner vi dock inte.



Inte ett enda slag utdelades av någon av oss. Vi vill inte beef när vi skall ut och lyssna på reggae, och nu skall vi inte starta något här på internet heller. Ingen har väl egentligen en komplett bild av vad som hände. Men just därför kanske man inte skall blogga om det heller.



Det var ingen som råkade slå till någon där inne, allt våld var grovt och avsiktligt, det enda som inte var avsiktligt var att han missade med just den smockan. Jag förstår iofs att det kanske låter bättre än "Jag valsade fram över dansgolvet som psykopat på pcp, misshandlade en stackare som inte ens såg mig komma, fortsatte med att slå någon som försökte avbryta mig, men jag var så väck att jag slog hans brud istället. Sedan fick jag igång hela stället och förstörde spelningen!" Hade jag uppfört mig som Hannes hade jag hängt mig eller iaf flyttat från stan.



Du verkar söt och trevlig Linnea, fin sida! Men du umgås med våldsamma skitmänniskor. Hannes förtjänade allt han fick (av andra), det kallas karma, och man känner av det långt innan man reinkarneras.



2008-10-16 @ 15:20:15
Postat av: Linnea

Jag tror ni båda har uppfattat mitt inlägg lite fel. Jag menade inte på något sätt att beskylla er för vad som hände. Som ni märkt och påpekat så hade jag lite fel i mitt antagande om vad som hände. Jag skrev detta inlägg bara några timmar efter att allt hade utspelat sig och jag hade då inte fått reda på mer detaljer av kvällen. Jag påpekar dock två gånger att jag inte vet vad som hände, jag skrev både att jag inte vet vad som hände med 100 % säkerhet och att ni inte ska tro allt för mycket på det jag skriver. Så jag tycker faktiskt inte att jag har lurat i andra någon historia om vad som hände.



Jag gillar inte heller bråk, jag är emot våld på alla sätt och vis. Jag vet dock att det för det mesta ändå blir bråk o mina kretsar. I alla fall när vi är ute bland folk som ingen känner. Jag var inte det minsta förvånad när jag såg Hannes ligga där på golvet. Inte heller blev jag förvånad när jag fick veta att det var han som utlöst bråket. Det är synd att det blir sådär, men jag dömmer inte ut någon för att den råkar ha ett dåligt temprament och kort stubin. Jag ger alla en chans, det är mina värderingar och det jag lever efter.



Jag ber om ursäkt om någonting i mitt inlägg upplevdes som stötande, det var inte så det var menat. Jag gillar, som sagt, inte att dömma ut folk utan att ge dem en chans. När jag skrev att Hannes blev slagen så syftade jag egentligen inte på några speciella som slog, för jag vet ju inte själv vilka det var. Jag skrev inte detta för att hänga ut någon eller kasta skit på någon annan, utan bara för att berätta om händelsen.



Jag vet inte om ni läser detta, men så är det i alla fall. Jag hoppas ni ursäktar missförståndet och förstår att jag inte menat någon illa.



Kärlek och respekt :)

Postat av: Svenne från Ryd

Fair enough.



PLUR ;)

2008-10-19 @ 04:11:52
Postat av: Svenne från Ryd

Fair enough.



PLUR ;)

2008-10-19 @ 04:12:22

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback