Infokomp - en skola att längta till

Då var det skolstart på riktigt kan man säga. Med på riktigt menar jag mer än igår och inte på något sätt att jag har genomlidit en vanlig skoldag. Nej, den här veckan har jag inga lektioner. Jag har ju dock lite fadderverksamhet mellan 12-14 imorgon och på fredag. Hade tänkt dra till skolan i alla fall, det är ju kul ju, speciellt när man inte har några lektioner. Så är det ju kul att träffa Ebba och co. jag måste ju vänja mig lite vid att vi faktiskt går på samma skola nu, det är ju kul :D

Har snackat med Basse och Maria idag för att pussla ihop allt som är kvar och försöka få bra lösningar på alla små rester jag har... hehe. Det här året kommer se ut så att jag ska läsa följande ämnen:
Matte C & D (har halva kvar på matte C. Basse sa att jag måste börja räkna i matten nu :( Han sa att man klarar sig på ren talang så här långt, men sedan blir det knepigare, så det är bara att damma av miniräknaren och sätte igång..)
Grafiskkomunikantion A & B (ska bli kuuuuuul :D det är verkligen en bra kurs för mig)
Multimedia A (ska börja läsa det med 2orna efter jul, men läsa dubbelt så snabbt)
Språk 2 steg (JOBBIGT!!!! :(  Antingen blir det franska 1&2 eller spanska 3&4. Hoppas verkligen på franska, men det beror på om det går någon kurs på vux, får se...)
Kemi (Bläääää, men inte mycket kvar nu)
Webbdesign (Läser förmodligen det själv, på distans, det blir nog rätt lätt..)
Medieproduktion (det är bara film, tryck och webbsida kvar, det blir nog kul)

Idrotten behöver jag inte göra om!! :D Jag behöver bara skriva ett prov och lämn in diverse intyg från läkare, sjukgymnast och tränare. PedLed behöver jag inte heller göra om, bara lämna in en uppgift! Så då ligger jag inte på så många ig i alla fall, tjooohoo för det.

Ja, det är alltså nästan bara roliga kurser kvar, minus språket som bara ger mig ångest. Jag ska nog klara 3 an i alla fall :)

Oj, ett helt inlägg om skolan. Undrar hur kul det är att läsa. Jag kan ju berätta något annat då. Jag var och tränade idag. Det gick sådär, eller det gick åt helvete, eller jag vet inte. Jag ställde mig på crosstrainern och kännde efter bara någon någon minut att knät inte alls mådde bra, så för första gången någonsin beslutade jag mig för att vara snäll mot mitt knä och körde bara i 32 minuter till skillnad mot de mist 62 jag annars "springer" (eller vad säger man till crosstrainer?) Det jobbiga med det är att jag inte alls känner att jag har tränat. Jag kör ju hårt. Pulsen är till största delen uppe i över 190, fullt motstånd och friskt tempo, men det är just det där med tiden. Jag är ju distansare. Jag älskar distanser, det ska vara lååååångt, det ska vara psykiskt påfrestande, det är hjärnan som ska få jobba!! Efter min dryga timma på crossen och en 45 minuter styrka var det dags att avsluta och hoppa in i duschen. Det är ju när jag står där i duschen jag vill känna att mina ben knappt orkar ta bära mig, att jag bara måste sätta mig i bastun, jag vill känna att min kropp är helt svag. Så kände jag inte. Jag var pigg. Jag kunde ha gått hem, men det ville jag inte. Det är ju tråkigt att gå. Jag vill springa.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Tänk att jag sitter på Infokomp nu, i samma klassrum som dig, det är ganska ofattbart, kul ju :D


Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback