Kärlek och respekt är vad vi behöver

Igår blev det film, G som i gemenskap, haha, den var speciell.. Vi såg den bara för att höra vissa repliker, men dessa kom aldrig :( En bra sak är i alla fall att det verkar ha löst sig med det jag skulle ligge i med, som jag skrev igår. Ebba och jag kom upp med en genialisk plan, eller så genialisk kanske den inte är, men den duger i krig. Rätt bra jobbat på ett dygn. Inte för att någon förutom Ebba och Armin, men han läser förmodligen inte det här, förstår vad jag snackar om nu, men vi har faktiskt varit duktiga som klarat det här. Eller okej, jag ska inte säga något än, för det är ju inte 100 % klart än, men det är på god väg. Det kommer bli så naaajjs azz.

Armin snackade om så himla mycket vettiga saker i söndags/måndags. Det var precis allt Ebba och jag alltid tänker och försöker prata om, men inte riktigt får fram orden. Det blir mer "Jaa, jag förstår." eller "Asså jag vet inte hur jag ska säga, men du fattar". Det var som att Armin tog alla våra tankar och bara satte ord på. Allt var så hilma sant och vettigt. Jag kunde inte sluta lyssna med häpnad. Vi snackade om sjukt mycket saker, vi snackade verkligen hela natten nonstop, så mycket blev sagt vill jag lova. Vi snackade om kärlek och respekt, hur man måste respektera andra för den de är och komma ihåg att personen kan ofta inte rå för hur den är, då all dess omgivning spelar in i den de har blivit. De påverkas av familj, vänner, skola, uppväxt, samhälle, allt runt omkring, detta präglar vem man blir. Man ska uppskatta allt och alla. Du måste ta vara på livet och allt i det, livet är kort och därför ska du passa på att leva det på ett bra vis. I slutet dör vi alla själva, ingen dör med oss. Så nä du då, i din sista timme i livet, tänker tillbaka, skulle du då inte vilja känna att du faktiskt har varit en bra människa och brytt dig om andra? Var inte rädd för att träffa nya människor och söka kontakt med folk du annars kanske inte skulle umgås med. Alla har något bra att tillföra ditt liv, bara du ger dem chansen. Öppna upp dig för världen och världen kommer att komma till dig. Kärlek och Respekt.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Sant sant sant sant!

Postat av: Isabelle

peace, love and understanding

yeah, that's good shit :)

2008-08-12 @ 16:55:35
Hemsida: http://isabellefriberg.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det är ju verkligen så sant.

2008-08-13 @ 11:49:12
Hemsida: http://linneadruid.blogg.se/

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback