Camilla träning.

Träningen igår var verkligen ansträngande! Delvis för att jag inte fick träna förens klockan kvart över nio. I vanliga fall så sover jag då, haha! Så för mig kändes det som att träna mitt i natten. Det märktes verkligen på mitt humör kan jag säga. Jag kunde inte behärska mig, hade inget tålamod alls! Så fort något gick lite fel så blev jag asarg, vilket kanske inte är så bra. Sen skulle vi ju självklart göra en jättesvår övning också som krävde att både hästen och ryttaren var jättekvick. Sluta och öppna direkt in i varandra över diagonalen, fyra steg i varje. JÄTTEJOBBIGT!! Speciellt när jag var så arg. Men jag ska väl jobba på det imorogn så får vi se om jag är lite lugnare. Hoppas :P


Jag har kommit på en jättebra liknelse för att beskriva hur det är att träna för Camilla/Monica, det är ju många som har frågat. Att träna för Camilla är lite som ett fyspass, högt tempo och man måste verkligen hänga med med hjärnan. Monicas träningar är lite mer som pilates, mer lugna och kontrollerade rörelser, men fortfarande mycket jobbigt. Så ni kanske förstår att det är lite svårt att jämföra. Dom är så helt olika. Båda mycket jobbiga och effektiva, men inte lika på något sätt.

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback