Perfume - The story of a murderer

Igår blev det filmkväll med välförtjänt godis. Perfume - The story of a murderer blev det. Jag måste säga att jag faktiskt inte vet vad jag ska tycka om den. Den var lång (2 timmar och 20 minuter) men ändå flöt den på och verkade gå ganska snabbt. De säger nästan ingenting. De 20-30 förta minuterna är nästan helt utan ord. Den handlar om en pojke som föds under ett bord på en fiskmarknad där han lämnas för att dö. Men han börjat skrika och då dödas hans mamma istället. Han får bo på barnhem och upptäcker snart att han har ett luktsinne som är bortom denna värld. Han kommer ihåg alla dofter han känner. Han blir tillslut såld som slav där han jobbar i flera år till han bevisar sitt otroliga luktsinne för en parfymör (heter det så?). Han vill lära sig att bevara doftar från allt, dvs även människor. Tillslut börjar han döda kvinnor för att göra parfym av dem. Och sådär fortsätter filmen med ett minst sagt annorlunda slut.

Under tiden man ser filmen tycker man bara att den är helt otroligt konstig, men när den fått sjunka in lite så blir den bara bättre och bättre. Nu tycker jag nog att den är mycket bättre än vad jag tyckte igår. Verkligen en annorlunda film, men endå en film jag skulle rekommendera. Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer. Jag har inte riktigt ord för denna film..

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback