Specialidrott?

Skolstarten börjar närma sig och med det även iv-valen. Utan tvukan valde jag ju såklart Specialidrott. Vad kan vara bättre än att få rida och träna på skoltid och sedan fåd et betygsatt? Nu är det ju lite problem eftersom jag inte längre har Corona kvar. Så mina alternativ är enkla 1. hitta en ny häst 2. ta de kurser som blir över, dvs de absolut tråkigaste och jobbigaste som blir en extrem börda utöver alla de andra ämnen man tvingas ha i skolan. Alternativ 1 låter ju bäst. men att köpa en ny häst känns så.... ja, fel. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men jag har aldrig någonsin tänkt att jag ska köpa en ny häst. Visst har jag tänkt att jag kanske skulle skaffa ytterligare en häst så småningom, men aldrig att jag skulle skaffa en ny häst, utan Corona. Jag tror starkt på attnär man köper häst så ska det "klicka" direkt. Som det var för mig och Corona. Man ska veta på en gång att det är den man ska ha. Det är den sortens band som håller. Det ska inte vara någon gradvis kärlek som växer fram sakta men säkert. Det funkar inte. Nu är jag rädd att detta kommer ställa till med problem då jag aldrig kommer ha samma känslor för någon som jag hade för Corona. Hur ska jag då veta när det är rätt? Det är nervöst. Men jag har ändå börjat titta lite smått på internet och sådär. Det är ju mer det att jag vill utvecklas och forttsätta rida än att jag vill ha en ny häst. För oavsett hur bra min nya häst än kommer vara så kan den aldrig mäta sig med Corona. Så är det bara.

Jag saknar dig älskling.

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback