Alive och aktiv

Jag får CPDAMP på min cp-damp-dator! Fan, så himla mycket virus den har. Vilken skit alltså. Nu är den helt fucked up och bara laggar hela tiden. Den lägger av när som helst och jag har tur om jag lyckas posta det här inlägget. Jag försökte posta ett inlägg imorse, men det gick tydligen inte. Över 3500 virus hittade den tillslut, mask och trojanska hästar. All skit ska jag ju ha. Nu har virus programmet gått igång igen och har hittat ca 600 virus hittills, men det verkar vara något färre än förut i alla fall. Nu ska vi se det optimistiska i den hela :)

Träningen gick jättebra idag. Hon var som en helt annan häst att rida! Kul, men jäkligt kallt var det i ridhuset! Jag ska ju som vanligt envisas med att rda i endast underställströja i det oisolerade ridhuset där det var ca 1 plusgrad. Jag gillar inte att rida i tjocka kläder, i alla fall inte när jag tränar. Då fryser jag hellre lite. Jag fryser ju mest om jag skrittar, så det är väl bara att hålla igång hela tiden. Men det går ju inte riktigt, Camilla träningarna blir ju så långa. Idag var jag nog i ridhuset 1½ timme. Mot slutet av lektionen:
Camilla: Håll hårt i innertygel när hon gör sådär. Släpp efter på ytter och va konsekvent och hård i innerhanden. När hon lättar på inner så går du gradvis över och fångar upp på ytter. Men vänta tills hon släpper!
Jag: Okej, men kan du säga till när hon släpper, för jag tappade känseln i mina fingrar för någon halvtimma sedan och nu börjar de likna istappar, jag är till och med osäker på om jag faktiskt håller i tygeln.


I skolan fortsätter nördandet av CS. Jag måste skryta lite och säga att jag faktiskt börjar bli riktigt bra nu! Förut levde jag verkligen upp till namnet LDdead eftersom jag var död ungefär 98 % av speltiden. Men nu är jag alive och aktiv. Jag dödar jättemånga (med jättemånga menar jag alltså många som i den nedre regionen av bra, jag ska ju inte påstå att jag är bäst på skolan, haha!). Nu är det väl slut på nördandet då, eftersom vi slutar på onsdag. Det är nästan så jag kommer sakna det lite. Men datorerna springer ju inte iväg under jullovet precis. Det väntar en ny termin CS.

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback