De perfekta strumpbyxorna

Förre veckan var jag för en gångs skull på stan eftersom jag var tvungen att köpa strumpbyxor. Det är ju något som är extremt tråkigt att köpa, men något män ändå behöver. Jag köpte i alla fall ett bra som jag tyckte såg ut som mina vanliga favoriter, som nu tyvärr måste hälsa på alla matrester i soptunnan då de har samlat på sig allt för många hål. Anyway, när jag kom hem provade jag strumpbyxorna och märkte, till min förskräckelse, att de inte alls var som mina gamla. De var mycket tunnare och hårdare på något sätt. Katastrof. Så mina gamla favoriter fick ligga kvar på sin vanliga plats på golvet ett tag till. Men idag måste jag ha min nya i alla fall då alla hålen kommer synas allars. Jag tog på mig ett par tjocka svarta strumpbyxor under så att det skulle bli lite tjockare och varmare och så skulle det inte synas igenom någonting. Visst hade jag rätt i att det blev tjockare. Mina ben känns som stoppade korvar när jag stapplar omkring. Jag vet inte om det ser ut riktigt så hemskt som det känns, men ändå, comfort ahead of appearance, right? Så det blir att ännu en gång trängas med folk på stan å jakt efter de perfekta strumpbyxorna. Men idag blir det nog inte, kanske i helgen.

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback