Ett tunnt publikhav till underbar musik

Vid halv niotiden träffade jag Johanna utanför Coffee house by George där vi varvade ned i värmen med varsin kopp kaffe. Kaffe behövdes för att minska på gäspningarna och försöka få upp alertheten lite. Framåt elva gick vi där ifrån och gick upp emot Konsert och Kongress där vi gick i motströms med alla vuxna och pensionärer som varit och sett julkonset. När vi kom in i Atmosfär var det ett annat band som spelade, de var bra, men vi kom lagom till sista låten. Efter en liten paus var det dags för Sunday Crowd. Publiken som bestod av mig och Johanna, Rebecca W och hennes kompis, en av bandmedlemarnas flickvän och deras föräldrar, kom efter påmaningar lite närmare scenen och sedan drog de igång. De började bra och medryckande med lite the Hives influenser fast mer indiepoppigt. Det fortsatte stadigt och de blev till och med bra på de ställen där de improviserade lite, som en låt de inte visste hur den skulle sluta. Mot slutet drogs volymen på riktigt mycket och de tog det hela till en ny nivå. Dert blev mer rockigt och det tidigare verkade nu lite mesigt jämfört med detta. Allt som allt så var de mycket bra, trots brist på publik. Det här var deras sista spelning i Linköping på ett bra tag och jag är glad att jag lyckades pricka in deras sista framträdande.

När jag kom hem vid sådär halv två tiden satte jag mig i köket med min bror och åt ca 5000 pepparkakor, julens första btw, det var gott :)
Nu ska jag iväg till stallet. Jag har bokat ridhusen vid halv nio, så det börjar bli lite bråttom, som vanligt.

Bilder kommer senare, hinner inte ritkigt nu.

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback