Lussevaka

Ikväll är det Lussevaka, vilket alltid är lika trevligt. Denna kväll ska jag spendera med Ebba i väntan på Lucia (om jag nu får se någon d.v.s) Det kommer nog bli trevligt, men trött kommer jag vara imorgon!

Så nu min lilla provhistoria för er som vill höra. Jag pluggade ju såklart inte igårkväll, som jag skrev tidigare, inte imorse heller. Jag tänkte "Jag kan ju plugga när jag kommer till skolan för då är det biologi och då gör vi ändå ingenting". Sen kom jag till skolan och fastnade vid datorn. Tillslut glömde jag bort provet. När det blev dags för luch tänkte jag "Men jag hoppar lunchen så kan jag ju plugga.." Egentligen var det bara utav ren lathet jag inte gick till lunchen och alltså inte för att jag var tvungen att plugga. Jag pluggade såklart inte då heller. Kvart i tolv blir jag plötsligt påmind av någon som frågar mig om jag kan psykoligon. En kvart kvar till provet och jag springer bort till väskan för att hämta böckerna. Bläddrar hastigt igenom de papper som ligger huller om buller och går sedan till provsalen. Jag var ju tvungen att gå vid halv eftersom jag skulle till frissan, men det skulle väl gå tänkte jag, jag brukar ju vara ganska snabb. Provvakten, Maria som aldrig kan hålla tiden, var en kvart sen, vilket betydde att jag hade 15 minuter på mig att göra provet. Pennan glödde när jag skrev ner allt som jag kom att tänka på. Efter knappt en kvart lämnade jag in provet, och sprang iväg från en tjurig Maria, som ville att jag satt kvar under minst halva provtiden. När jag kom til frisören säger hon "Men hej Linnea! Jag hade skrivit in dig klockan 13.45. Du är visst en timma tidig" (!!!!!!!!) Som tur var gick det lätt att ordna så jag kunde gå då ändå, men ändå!! Så störande att jag hade stressat jättemycket för att komma till frissan en timma förtidigt. Så slutade den lilla historien, men det var skönt att få komma till frisören, stressa av lite.

Kommentarer
Postat av: tina

Ha en bra dag :)


Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback