Rullskidor på bar mark, under grå himmel

Det blev en sväng på rullskidorna idag. Såhär till jul hade jag ju hoppats att det faktiskt var de riktiga skidorna som var framme, men det var väl för mycket att hoppas på. Här i lilla Linköping verkar det inte bli någon vinter i år. Om jag ska var ärlig så tycker jag faktiskt inte att det är något vidare väder på någon av årstiderna i år. Sommaren var ju totalt kass, ungefär 3-4 fina dagar på hela sommaren. Hösten var väl sådär, lite lövskiftning är ju alltid trevligt, men det var ju inte direkt någon klar himel och torr, frisk luft. Vinter, ja, den har jag ju redan sagt vad jag tycker om. Det känns som att det flyer omkring ett enda stort grått moln över oss hela året om. Några ljusgilmtar här och var, men i stort sett bara grått, och fuktig luft som gör att håret krullar upp sig och blir ett enda stort affro. Tråkigt. Rullskidorna piggade upp lite i alla fall.

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback