Varför vill ni inte hjälpa de som har det svårt?

Jag är så arg! Jag är besviken och till och med ledsen. Alltså, jag trodde det skulle bli ganska bra med ny regering, men det är ju fan bara skit! De bryr ju sig inte om de som faktiskt behöver hjälp. Hur har de tänkt att de ska klara sig? Det finns en familj, som det förmodligen finns många fler av här i Sverige, som inte har det lätt. Mamman är döende och kan alltså inte gjöra något annat än att stanna hemma. Pappan är sjukskriven pga arbetsskada och kan  alltså inte jobba, trots att han vill. Sen har de ett barn också. Innan moderaterna började styra i Sverige hade de det ganska bra. De bodde i ett hus i ett bra område och levde helt okej. Nu har de tvingats flytta. De bor i en liten trång lägenhet i stadens värsta slumområde. Sjukpenningen har sjunkit med 8000 kr. Den 20 december röstar Yvonne Andersson (kd), Stafan Danielsson (c), Andreas Norlén (m) mf. ja till nya budjetförslag som kommer innebära bl a ännu en sänkning i sjukpenningen och sämre försäkringsskydd för arbetslösa. Livet kommer alltså bli ännu hårdare för denna familj. Det blir ju en kul julklapp från den blåa kalla regeringen. Nu har jag en fråga till er alla:

Är ni så jävla själviska så ni hellre behåller någon tusenlapp i skattepengar än att hjälpa den här familjen?

Jag hoppaps ni får något att tänka på..

Kommentarer
Postat av: Figge

Det är illa när folk som inte har något val blir drabbade. Samtidigt så tycker jag att det ska löna sig att arbeta. Men lite solidaritet behövs. Det är många som blir drabbade vid årsskiftet när sjukersättningen går ner från 80 till 75%. Man väljer ju inte själv om man vill vara frisk. Nej det är för tufft för många. Fram för mer medkänsla o medmänsklighet. Man kan inte mer än äta sig mätt.

2007-12-04 @ 20:04:29

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback