Tömkörning & Dressyrträning

I lördags så tömkörde jag med min nya tömkörningsgjort. Corona älksar att bli tömkörd, men tyvärr tycker hon att det är lite för roligt... Så fort jag började skritta henne i tömmarna så ville hon sticka iväg. Då försökte jag göra halt, då fick hon damp och började piaffera (jättefin piaff förresten!) sen gick hon över till passage, sen kunde jag inte hålla emot längre så hon slet sig och galopperade omkring lite. Det ver en annan som fångade henne, hon gick ut sen :P haha. Sen var hon jättefin ett tag och hade fantastisk trav, sen drog hon iväg igen och jag höll på att fastna med foten i tömmarna! :O Det var väldigt mycket panik! Så hade jag mina kängor på mig så det var assvårt att få loss foten, jag bara hoppades att jag kunde hålla henne skenandes på en volt till jag hade kommit loss, som tur va kunde jag det. När hon slet sog för andra gången hade hon ännu mer damp. Hon galopperade omkring som en galning och travade med jättehöga ben. Rätt kul att titta på, men jag fick inte tag på henne förens efter en kvart! Hon tog sönder gjortden lite också :( jag var asarg på henne sen!! Men det var svårt när hon ser så himla oskyldig ut :´ )

Igår tränade jag för Camilla. Det gick väl bra. Bättre än de andra gångerna iaf. Hon tycker jag har gjort jättestora framsteg redan, men det har jag nog inte engetligen, bara lite, det är ju att jag är så nervös när jag tränar, eller rättare sagt när det sitter folk på läktaren och tittar. Jag hatar det, det går mycket sämre då för jag blir så nervös. Men igår gick det ganska bra iaf  :) hoppas det går ännubättre nästa gång. Jag vet ju vad hon kan! =)




Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback