Försök att rida ut.

Ja, igår så tänkte jag ta steget då. Jag skulle rida ut för första gången på 1 ½ år typ. Skulle rida med Jossan och Anna. Jag var väl förberedd med både säkerhetsväst och  perlhambett :P Hon var jättespänd redan när jag satt upp så det började inte jätte bra. Dessutom är hon brunstig och har inte alls ridits hårt den här veckan. När vi kom till korset (ligger typ 100 meter från stallet) så började hästarna bråka lite, sen blir det värre och värre och Corona fick rådamp! Började stegra och hoppa omkring och var skitjobbig! Jag hoppade av så fort jag kunde, annars hade jag åkt av ofrivilligt :P Sen såg vi att det var en häst lös, Chano hade slitit sig när Louise tömkörde. Min häst var helt galen. Hon kunde verkligen inte lugna ner sig. bara galopperade och stegrade hela tiden. Jätte högrest var hon! När Louise hade fått tag på Chano satt vi upp igen och skulle rida iväg. Då fick Corona dap igen och stegrade och vände i luften sen skenade hon åt andra hållet längs hagen där Chano var. När jag äntiligen fick stopp på henne hoppade jag av direkt och försökte leda henne. Hon galopperade i öppna hela vägen, asjobbigt! Jag vågade inte göra ett till försök eftersom det inte hade börjat så bra. Så jag försökte gå hem iaf, och hon galopperade helatiden mellan de säkert 20 gångerna som hon stegrade. Ja, detta var då inte så lyckat. Ett tag senare gick jag ner i ridhuset, men då var hon snäll iaf. Ja, det är väl bara att börja träna nu då. Ska försöka gå med henne lite idag när jag har ridit.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad jobbigt att hon är så! Någon speciell anledning?


Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback