Löpning

Nu har jag varit ute och sprungit ca 10 km. Två blåa tår har jag fått på köpet, men naglar har jag ju tappat massvis med gånger förut. Jag sprang borta vid Berga, kring ån där, för där är det ju en grusväg som jag tänkte nog är det bättre valet för min hälsena. Jag var inte lika pigg idag som jag var i måndags, men det var ganska okej ändå.

Det är kul att se hur mycket jag har förbättrat mig sedan jag först bestämde mig för att göra klassikerna. Nu längtar jag verkligen efter att gå ut och springa och tycker det är skönt också : ) Det fanns en tid, för inte alls så länge sedan, då jag tyckte jag var duktig om jag cyklade upp till motionscentrum och sprang 2,5 km (!!!) Då var jag nöjd med mig själv. Visst gav jag mig in på 5 km spåret ibland, men dackta gick det ska ni veta. 5an på 20 min kändes ungefär lika möjligt som att hoppa upp i luften och hamna på månen. Jag försökte förbättre konditionen ett par gånger, men gav upp ganska snabbt när jag inte såg några stora förändringar. En dag i april eller maj tror jag det var så började jag av någon konstig anledning tänka på klassikerna. "Jag ska göra klassikerna" tänkte jag. Då utan att egentligen riktigt veta vad det innebar. När jag läste lite mer om det blev jag lite rädd för det var ju mycket värre än vad jag tänkt mig. Jobbiga grenar till det extrema. Men har j ag bestämt mig för något så ger jag inte upp i första taget. Så jag började springa 3 dagar i veckan. 5an till att börja med. Började förbättra tiden med ca 1 min per gång, vilket gav mig en kick att se sådana förändringar. 3 dagar i veckan höll dock inte så länge då stressen kom ifatt mig. Att hinna med skolan, träning, Corona och sådär blev lite mycket. Men minst 1 dag i veckan blev det iaf. Helt plötsligrt bara lossnade allt. Jag orkade springa längre och längre, snabbare och snabbare och pulsen sjönk synbart. Jag började verkligen njuta av löpningen. Här är jag nu idag 3 månader senare. Löprundor på över en timma är inte längre främmande, jag utforskar nya platser och njuter av vart enda steg.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Gud, vad härligt att se sånt resultat!

Postat av: anna

oj vad duktig du är!
ja när man väl kommer igång med springandet är det ju skönt!
mmm hotellmys är nice =)
kram!

2007-07-12 @ 14:30:58
Hemsida: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Karin

du är duktig:)

2007-07-12 @ 20:47:26
Hemsida: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: anna

haha ja det har du ju rätt i..tack för att du fick mig att se nåt positivt med regnet =)
kram!

2007-07-12 @ 23:42:30
Hemsida: http://pyttis.blogg.se

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback