Bröd

Igår var jag så duktig att jag bakade bröd! Det händer ju inte allt för ofta, men jag gillar att exprimentera ; ) Det blev otroligt gott faktiskt! Tänkte lägga ut receptet (hoppas det var så här jag gjorde =P)

2 dl fiberberikade havregryn
2 dl sojamjöl
2dl fullkornsdinkelmjöl
1 msk bakpulver
lite salt
1 dl linfrö
1 dl russin
en näve pumpakärnor
en näve solroskärnor
½ dl rapsolja
½ dl flytande honung
3 dl lätt yoghurt


Klicka ut som små bullar på bakplåtspapper och in i ugnen på 225 grader tills de ser klara ut och har blivit lite gyllenbruna ca 15 minuter. Man kan även göra brödet i limpform, men då i ca 175 grader i ca 30 minuter.

Ni kommer inte bli besvikna om ni gör det! :-) Enkelt, snabbt och gott!


Kommentarer
Postat av: Johanna

åh det ska jag nog testa, massa gott i ju!


Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback