Löpning

Efter att ha läst så mycket om löpning igår så lovade jag migsjälv att gå ut och springa idag oavsett väder. Det gjorde jag också. Men jag måste säga att vinden är rent ut sagt för jävlig! Jag trodde inte att det skulle vara lika jobbigt som det var att springa i motvind. Verje gång jag sprang mot vinden fick den plötsligt en enorm kraft och gjorde att jag nästan stod stilla, värst var den förstårs i uppförsbackarna. Men tro inte att den hjälpte mig ett endaste dugg när jag sprang i vindens riktning. Jag kan ju inte påstå att jag fick medvind då direkt. Snarare så bestämde den sig för att ta en liten svängom så att det blåste från alla möjliga håll. Med det meste emot mig var jag helt slut sedan efter 2 km (!!!!) Jag som hade tänkt springa ca 12 km. Men på något konstigt sätt lyckades jag av bara vilja hålla ut ett tag till och kom hem efter 7,5 km. Jaja, bättre lycka nästa gång.

Jag har fortfarande inte fått min rabattkupong om det var någon som undrade. Men nu kan jag faktiskt inte vänta längre så imorgon åker jag ner till stan och köper mig ett par bra löparskor! Jag hade ett par bra löparskor som jag köpte för ca 1 ½ år sedan, men efter ett tag fick jag hemskt mycket skoskav för att de var för uppbyggde i hålfoten. Så sen det blev omöjligt att springa i dessa skor utan att komma tillbaka med blodiga fötter så har jag använt ett par jättegamla gympa skor som jag tvivlar starkt på att de ens är i närheten av löparskor. De är slitna och inte alls stötdämnade. Inte konstigt att jag får ont i hälsenan.

Kommentarer
Postat av: Karin

javisst är den.. har du varit aktiv inom löpning (är).. tävlat å så?


Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback