Pizzabak

Idag ha vi äntigen haft skolavslutning! :D Det känns konstigt att det är somamrlov nu, men skönt!! Tänk så himla mycket kul man kan hinna med på hela somamren utan en enda dag skola! Efter avslutningen åkte jag ut till stallet och stressade jättemycket för att jag var tvungen att hinna med bussen tillbaka eftersom mamma inte kunde hämta mig idag. Sen upptäckte jag att jag hade tittat fel i bustidstabellen så jag ficvk vänta i 45 minuter! Haha, så typiskt. Jag kom iaf hem tillslut :-)

Sen blev jag helt plötsligt jättesugen på att baka pizza, vilket är konstigt eftersom jag egentligen inte ens tycker om pizza och aldrig i hela mitt liv ens varit närheten av att baka en. Eftersom jag inte hade något recept så chansade jag hej vilt. Cyklade iväg hela 500 jobbiga meter i världens motvind till ICA och handlade, men glömde tyvärr typ hälften av det jag hade tänt att köpa. På vägen hem slet vinden tag i påsen och oreganoburken gick i tusen bitar. Eftersom jag inte ville ge mig ut i stormen igen så fick jag nöja mig med det jag hade. Jag använde dinkel mjöl och soja mjöl istället för vetemjöl, vet inte riktigt varför, men jag har börjat använda sojaprodukter väldigt mycket på senaste tiden. Använde torrjäst istället för vanlig jäst eftersom det inte fanns på ICA (!!!) Degen jäste nästan ingenting. Men inga sura miner för det inte. Slängde på lite tomater, paprika, chili, orogano och fetaost. Resultatet blev fantastiskt!! :D Jag blev riktigt stolt ver mig själv! Jag kanske har en framtid som pizzabagare? ; )

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback