Runner's

image119I morse vid 11 tiden gick jag ut till brevlådan med förhoppningar om att min tidning låg och väntade på mig, men till min stora besvikelse fanns det bara ett ynka reklamblad från Yves Rocher. Så ännu en dag gick jag tomhänt in i huset. Efter att ha suttit på mitt rum ett tag och argt mummlat något om de där jävlarna på Runner's redaktionen som glömmer bort mig hela tiden och även någon om att jag minsan också är en löpare som vill ha lite kul och inspererande att läsa, så bestämde jag mig för att gå till ICA och köpa lite keso så jag kan göra paj till kvällen. För vi löpare måste ju äta, eller hur? När jag kom tillbaka från ICA med en fryspåse i handen så öppnade jag bråvlådan av ren vana och ser man på, brevbäraren var bara lite sen idag för där bland räkningar och reklam skymtar jag allt en sko. Skon finns ju förstås att köpa på Stadium och ingår i den reklam som sitter på baksidan av Runner's tidningarna. Äntligen! Det var verkligen på tiden ska ni veta där på redaktionen. Jag sprang in på rummet och kastade mig på sängen med tidningen framför mig och började läsa. Jag läste varje ord i hela första halvan av tidninen och tog alla visdomsord till hjärtat. Jag var verkligen sugen på att ge mig ut och springa så jag går till altanen för att hämta mina skor. Fan! Med min tur så blåser det såklart storm och inte nog med det så regnar det också! Om jag skulle ge mig ut skulle jag förmodligen flyga bort i vinden och kastas i en smutsig vattenpöl. Det är ju inget jag vill riskera. Så nu sitter jag istället och läser andra halvan av Runner's world redaktionens välgenomtänkta artiklar och tips. Så tack Runner's för att jag äntligen fick min tidning. Imorgon går jag ut till brevlådan med förhoppningar om att mitt rabattkort ligger där. Svik mig inte nu. Jag behöver ju nya skor!

Kommentarer
Postat av: Karin

den tidningen har jag läst i hela mitt liv typ

Postat av: Helena

Godmorgon! Håller med dig! Återföreningar brukar aldrig bli bra!Hoppas att du får en bra dag!

2007-06-29 @ 11:37:21
Hemsida: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Nina

hahha ja vet, sååå fult!.. hemskt.. =/

2007-06-29 @ 11:54:33
Hemsida: http://modesida.blogg.se

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback