Marie Antoinette

image94Som de flesta vet, vare sig de sett filmen eller inte, så är denna film fullproppad med helt omänskligt fina klänningar och skor. Allt är så deteljetat och otroligt underbart. Man kan inte sluta att bara suga i sig alla tyger, mönster, frisyret, färger, ja allt! Fantastiskt välarbetet! Kirsten Dunst spelar, som vanligt, fenomenalt och hon passar bättre än någon annan i denna roll. Tyvärr slutar den goda kritiken här. Jag tycker för övrigt att filmen inte har någon direkt handling. Den är två timmar lång och allt är bara så utdraget. Det är inget spännande som händer, bara småsaker. I början trodde jag att hela filmen gick ut på att hon skulle få barn och sådär, men så var det ju inte riktigt. Jag vet faktiskt inte vad filmen gick ut på riktigt. Slutet var ingen höjdare direkt, jag förstod det inte. Om de inte hade varit för Kirsten och de underbara kläderna så hade jag nog inte sett klart hela filmen. Konstigt tycker jag, Sofia Coppola som brukar göra fantastiska filmer. Ja, det var en besvikelse.

Den får 2 poäng av 5.

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback