Två tummar ner för Comhem

Jag förstår inte vad det är för fel på dom. Vårat bredband lägger av hela tiden! Nu har det varit ute konstant i flera dagar, det är därför jag inte har kunnat uppdatera btw. Men nu är det tillbaka och det är även jag :-) Det är ju inte kul att vara utan internet märkte jag återigen i helgen... :

      Jag vaknar bright and early på lördagmorgonen.
? Vilken underbar dag det kommer bli, två dagar kvar på ledigheten, tänker jag och hoppar upp ur sängen.
Inte ens den mörka himlen full med oroande moln utanför fönstret får mig på sämre humör. Jag kliver ut i köket och ställer bovetegröten på spisen vilket jag alltid gör i tro om att en bra start på dagen = en felfri dag. Detta stämmer förstås inte speciellt ofta, men en bra star på dagen gör ju i alla fall inte dagen sämre, det kan väl alla hålla med om? Hur som helst så slår jag mig ner med frukosten och lår upp morgontidningen. Jag intalar mig själv att jag kommer bli märkbart smartare och mer interlektuell om jag läsar hela tidningen noggrant. Detta sker varje morgon och varje morgon slutar det likadant, nämligen med att jag läser krönikan, serierna, horoskopen, några politiska debattartiklar (de sistnämnda medan jag tänker på något helt annat eftersom jag ändå inte förstår eller bryr mig det minsta om vad som står där i) övriga delen av tidningen skummar jag bara igenom rubrikerna. Efter denna lilla morgonritual är jag mycket nöjd över  mig själv och tycker att jag kan säga att jag tillhör dom som läser tidningen varje dag.
           Sen tyrcker jag på kaffebryggaren och väntar otåligt på att det ska droppa klart samtidigt som jag lovar mig själv att imorogn ska jag sluta med kaffe, imorgon. Jag häller upp en extra stor kopp, för det förtjänar jag ju (O.B.S Denna belöning sker ungefär varannan dag). Jag går in på mitt rum och sätter mig på sägen med mitt kaffe för att slå på tvn och titta på olika morgonprogram, dvs barnprogram och tvshop, men denna morgon när jag trycker på fjärrkontrollen så kommer det bara fram myrornaskrig! Medan hjärnan står sitlla försöker jag desperat hitta en kanal som funkar, men no luck.
? Vad ska jag ta mig till? Ingen tv inget internet, shit, tänker jag medan paniken smyger sig på.
?  Nej, Linnea. Ta dig samman nu! Du kan ju inte bryta ihop för att det inte finns internet och tv, herregud, du är ju pinsam, säger jag till mig själv.
? Det finns ju faktiskt dvd.
Så sant. Så jag tar fram lejonkungen, inte det bästa valet kanske eftersom min tidigare perfekta morgon nu slutade i tårar.
           När jag sett klart på filmen drog jag på mig löparkläderna och gav mig ut på en springrunda på ca 8 km. Man märker att jag har tappat kondis på sanate tiden, har itne riktigt haft tid att träna. Så medan jag sprang där i svett, bod och tårar* så klagade jag på mig själv för att jag itne har gjort mer tid för att träna. Jag gjorde upp ett träningsschema i huvudet och intalade mgi själv att jag kommer förbättre mig. Sen tänkte jag på hur chockerande det skulle vara om jag vann lidingöloppet** Jag tänkte på vad som skulle fråga mig till tidningen. Då måste jag ju säga att jag har haft ett bra träningsupplägg, så det är bäst att jag skaffar det. Ja, nu har jag bestämt mig, ett bra tränignsupplägg ska jag ha. När jag var mitt uppe i min planering upptänkte jag att jag var framme. Det var ju inte så farligt trots allt.
           Kastade mig på sägen för att varva ner framför tvn. Såklart, fortfarande ingen tv. Men helt plötsligt från ingenstans slogs jag av en bra idé.
?  Jag kan ju läsa lite i den där boken som skulle barit utläst för över en vecka sedan, tänkte jag och kände mig mycket ambitiös.***
När jag hade legat med min bok ett tag, bläddrat sida efter sida och ändå inte förstått någonting så fylls rummet av musik "This Hilton you must be worth a trillion bucks..."
? Va? Men vad händer?..
Tvn var igång igen, The Simple life, med Paris och Nicole. Förmodligen det sämta program som någonsin gjorts, men whatever, jag har förtjänat en paus i mitt läsande.
         Utan att jag märkte det flög tiden förbi och det var dags att laga lunch. Sen bar det ut till Corona. Och från det vidare ut till Berg för att hämta vin till pappas fest. När vi ändå var ute på vift passade vi på att åka förbi Törnbloms och deras försäljningsstall. Har ju inte sett deras "nya'" ställe än.
         När jag väl var hemma hade dagen bara flugit förbi och jag hamnade återigen framför tvn med en ny film, Fantastic Four.

*Åtminstånde en av de ovannämnda
**Observera att detta är en fantasi och inget som kommer hända eller som ens är fysiskt möjligt
***Jag borde kanske lägga till att boken jag valde är mycker kort (180 sidor) och extremt lättläst så ambitionen ligger i betraktarens öga.

Ja, så rann tiden ut och med en ungefär lika dan dag igenm (minus läsandes) sitter jag nu här med en oläst bok och ett tomt worddokument som imorgon ska lämnas in fylld med analys av denna oerhört förvirrade bok.

Vad blir det nu för film? ; )




Kommentarer
Postat av: Karin

bra gissat men lite kortare:)

Postat av: Sweet Sabine *

Gud vad jag hatar när internet strular..

2007-05-20 @ 20:50:50
Hemsida: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det lät inte så bra

2007-05-20 @ 21:10:35
Hemsida: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Nina

hej!
har samma problem och de får inte arslet ur vagnen å fixar de. varje gång man ringer till dem så har de ju en ny ursäkt. å den är alltid för dålig. de skicka tom ut en tekniker till oss.. som kopplade in allt fel? hajjar du den. visst telefonen funka, men inte bredbandet.. jäkla puckon. han skyllde på en kabel som va böjd? BULLSHIT!! ja är så förbannat trött på dem.. usch!

2007-05-20 @ 21:49:46
Hemsida: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

känner flera som har problem med detta. så det är ju ett stort problem de har.. de får ju bara mer å mer problem. fixa d istället, så slipper de arga kunder??? tröttsamt.. vi har aldrig rätt känns d som.. =/
visst e han söt :D

2007-05-20 @ 22:33:09
Hemsida: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack för din kommentar! Det är skönt att höra att det är så många som inte gillar henne! Jag hade också problem med Comhem i början men jag pratade med dem och fick ett nytt modem, och efter det så har det funkat! Natti natti!

2007-05-20 @ 23:57:18
Hemsida: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Maria

Riktigt drygt när inte internet vill fungera som man själv vill

2007-05-21 @ 10:55:02
Hemsida: http://mariiamiia.blogg.se
Postat av: Jonna

Nu bortvräker/säljer jag massor av saker i min blogg, ta dig gärna en titt:)!
Tack J

2007-05-21 @ 17:34:17
Hemsida: http://jonnaat.blogg.se
Postat av: Jonna

ja de va ju typiskt:)!
nåja, om du hittar ngt får ju maila!
ha en trevlig kväll
J

2007-05-21 @ 20:33:52
Hemsida: http://jonnaat.blogg.se

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback