Zheng Xiaoyu dömd till döden

image110Zheng Xiaoyu, Kinas föredetta chef för livs- och läkemedelsverk, dömdes i tisdags till döden. Detta på grund av att han tagit emot enomka mutor, med ett värde av ca 850 000 dollar, för att godtjänna vissa ämnen som sedan används i liv- och läkemedel. Dessa ämnen var ett försök av företag att kunna göra billiga livs- och läkemedelsimitationer som de senare kunde tjäna stora pengar på. Problemet var nu att dessa ämnen var mycket farliga och har blivit många människors död. Många vuxna människor både i och utanför Kina har dött på grund av att de har använd odugliga mediciner eller livsmedelsimitationer. Många spädbarn har även dött av undernäring efter det ahr fått mjölkpuver som inte alls uppnår de bestämda kriterierna. Även flera tusen husdjur har fått lida för detta då det blandats ner produkter i djurmat.

Vanligtvis så har jag utan sagt dödstraff - verkligen inte! Jag menar inte att jag säger ja nu, men jag är inte lika säker längre. Det här är helt oskyldiga människor som har dött på grund av honom. Barn som saknar sin mamma, pappa, syster eller bror, föräldrar som saknar sina barn. Och Det stannar inte där. Det är finns fortfarande chans att man får i sig de konstgjorda substanserna genom bland annat tandkräm. Jag undrar nu, är det verkligen rätt att hundratals människor och tusentals djur ska behöva dö för en mans girighet?

Kommentarer
Postat av: julia

måste säga att din visningsbild är riktigt söt . ha en bra kväll !:)hihi , kram

Postat av: carro

tack så mycket !:)
nej tycker jag verkligen inte!

2007-05-30 @ 01:49:49
Hemsida: http://lovelyc.blogg.se

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback