Hopplös tidsoptimist

Är jag seg eller? Jag förstår inte att jag aldrig kan komma i tid. Jag går upp klockan sju, bussen går halv tio. Jag gör iordning mig snabbt och sedan gör jag typ ingenting i ungefär två timmar. De sista fem minutrarna upptäcker jag alltid att det är massor saker jag glömt göra. Eller så får jag för mig att göra massor av konstiga saker som jag aldrig gör annars, typ måla naglarna eller kristra in bilder i fotoalbum. Nödvändigt?! Detta resulterar i att jag får springa till bussen så snabbt jag kan med mitt dålig knä och varje gång ser jag bussen åka iväg. Såklart är det en miljon saker som jag glömt hemma, som typ, skolböcker, pengar, busskort eller vad det nu kan vara. Så jag måste gå tillbaka och sedan ytterligare en gång springa till bussen. Jag Förstår inte att det ska vara så svårt att hinna med bussen! Jag blir galen på mig själv. Nu börjar jag ändå 10 varje dag. Tänk sen när jag börjar halv 9 varje dag som jag egentligen ska göra. Hur mycket sent ska jag komma då?


Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback