Jag är då verkligen ingen hoppryttare

Idag har jag nästan hoppat. Med nästan menar jag att jag hoppade över en bom kan man väl säga. Det var en annan som hade ställt upp ett hinder i ridhuset och när hon hade hoppat klart frågade hennes mamma om jag ville komma på det en gång. Jag sa att jag kunde göra det om de la ner det på det lägsta, alltså typ 30 cm. Så jag galopperade i mycket kort galopp mot "hindret", något jag inte gjort på över 2 år. Hon förstod inte riktigt vad hon skulle göra. Det blev lite vingligt när det började närma sig och så stannade vi lite tveksamt. Haha, det måste vara det sämsta att vägra på 30 cm :P Hon la ner bommen så jag skulle bara trava över. När jag kom till bommen tog hon världens hopp och hoppade ca 1-1.10m över bommen! Jag höll på att flyga av, jättemycket rygg hade hon! Sådär gjorde hon ett par gånger, mindre och mindre för varje gång tills jag lyckades trava över det ganska normalt. Det lär ju inte bli så svårt att träna hoppning i alla fall, det enda som behövs är en bom. Haha. Jag tycker ju inte alls om att hoppa, men det är ganska kul med bommar och cavaletti på dressyrhästar, för de får sådana rörelser, så jag ska försöka jobba lite med det där. Vem vet, en vacker dag kanske jag till och med klarar ett 30cm hinder.

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback