Julen är här.. snart

När jag satt i väntsalen igår i två timmar och väntade på tåget samtigit som jag läste min bok, Bag of Bones, så började molnen dra ihop sig och allt som tiden gick så ökade trycket i luften och när jag var ute i Mjölby började det regna. Till en början var det lätt regn som eger ett tag bandades med blötsnö, snöregn med regnets fuktighet och snöns lätthet. Ju längre ut på landet jag kom desto kallare blev luften och när jag red och tiden gått ytterligare en bit mot kvällen sjönk temeraturen så att regnet försvann och stora snöflingor istället föll. Vinden blåste upp snön piskande i ansiktet, men det var ingenting som störde när jag ändå var konsentrerad till 100 på ridningen. När Jag suttit av blev jag mer medveten och hur mycket det egentligen snöade och marken täcktes snabbt med ett tunnt snölager. På vägen hem kunde man se den kradvisa övergången från landets stora fina snöflingor till stans blöta snöregn som var resultatet av de två-tre grader värmeskillnad det var mellan landet och stan. Men lite snö har lyckats fastna här också under natten så när jag öppnade persiennerna imorse möttes jag av en vit frostig syn. Ny väcks julkänslorna.

image342

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback