Julen, tummen upp eller tummen ner?

Juletider närmar sig. Tanken har aldrig slagit mig att det faktsitm finns folk som inte tycker om julen! Men tydligen finns det det. Det finns ju förstås både för och nackdelar, som jag såklart har tänkt vidare på och inte riktigt kan släppa. Det här jag haf kommit fram till:

Fördelar:
  • Det  är fina belysningar överallt
  • Det är mysig stämning
  • De flesta är mycket snällare (kanske pga pepparkakorna?)
  • Man kan åka skridskor, pulka, skidor och snowboard (om man har tur med snön dvs)
  • Lussebullar!!
  • Glögg
  • Julklappar
  • Julmusik
  • Ljus
  • Det är skönt att sova när det är kallt ute
  • Julmarknad
  • Ledigt från skolan
Nackdelar:
  • Det är fucking kallt!!
  • Det är näst intill omöjligt att rida i vanliga ridstövlar och med vanliga ridhandskar
  • Man måste brodda
  • Det är halt
  • Det blir slaksigt, blött och äckligt när temperaturen stiger
  • Julmaten är äcklig och jag kan ändå inte äta någonting därifrån
  • Svårt att sprina (viket ändå itne gör så mcyket eftersom jag inte kan springa ändå)
  • Det går inte att cykla
Det var nog de punkterna jag kom fram till. Men jag tycker ändå fördelarna överväger! Jag gillar jul :)
Och här är ett exempel på hur det ser ut i mycket mycket saknade Doral landings East när julen är runt hörnet :)
image345



Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback