Kommer turen vända?

Kom ut stax innan tolv till stallet idag för att skriva upp mig på storhelgslistan. Det var ju tävligar så jag tittade där ett par timmar för att fördriva tiden till ridhuset skulle bli ledigt. Vid två gick jag upp till stallet för att göra i ordning och upptäcker till min förskräckelse att Unique är svullen i höger bakben!! Jag har ju aldrig haft tur förut inom hästvärlden, så varför skulle det vända nu? Hon var i alla fall inte halt eller så, så jag gick med henne. Det är förmodligen för att hon inte är van att gå i hage, speciellt knögglig. Hon har säkert inte gått ut allt i Holland, kanske i någon liten sjukhage eller så.. Men när hon har sprungit i Erikstad så är det kanske inte så jättekonstigt att det tar lite på lederna. Sen verkar hon ha sparkat sig själv också, för hon har en blodutgjutning, eller liknande på insidan av benet. Lille vännen, det är svårt att anpassa sig till hemska Norden. Hoppas svullnaden har gått ner i morgon eller på tisdag så jag kan börja rida...

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback