Snart är det helg igen

Idag är det onsdag, vilket betyder att skolveckan lider mot sitt slut, äntligen! Bara två jobbiga dagar kvar. Prioritet nr ett är engelskan, den ska ju framföras på fredag så det är ett måste! Har såklart fortfarande inte börjat med något av det jag skulle göra, men jag gör nog det snart... Två timamr psykoligi idag. Det var faktiskt kul. Läraren var jättebra, eller han är egentlgien inte lärare, utan utbildad psykolog, cool lite hippiestil, haha. De där två timamrna bara flög förbi. Sen bar det av till stallet. Jag lyckades passa in bussen från tråget till stallet, den går bara TVÅ gånger om dagen! Nu har jag ju kommit över den där första gränsen att "först mig på henne" så nu har jag kommit till det lite svårare kapitlet. Hon är ju jäkligt fin och har otroliga gångarter, men hon är inte lättriden ska jag tala om! Extremt känslig så man måste vara i baland 100 % av tiden annars faller allt ihop. Ett stort problem som jag har, som jag aldrig varit med om tidigare, är att jag inte kan börja trava utan att det blir någotslags försök till ett galoppsprång, eller rent utav galopp. Det kanske låter som ett konstigt problem, men så är det. Speciellt i vänstervarvet, haha, det låter så roligt när jag skriver om det, att jag inte lkan börja trava :P Hon har så otroligt lätt för galoppfattnignar, vilket är bra till viss del eftersom galoppfattningar är min svaga sida, men det är inte lätt hela tiden, det är mycket lätt hänt att det blir galopp istället för skänkelvikning, öppna och sluta. Men Monica kommer ju på lördag, så det ska nog gå att lösa :)


Kommentarer
Postat av: elliii

Loppan tar alltid ett typ, inte galoppsårång men hon rör frambenen som ett litet minigaloppsprång innan hon börjar trava varrenda gång, :)

2007-11-08 @ 19:18:43

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback