Jag behöver snö

Usch, är så seg idag. Jag orkar bara inte med skolan. Även att det är slappaste dagen på veckan. Onsdag betyder ju att veckan lider mot sitt slut. Jag har två lektioner. Börjar vid 10 slutar vid 13. Varav den sista lektionen behöver jag inte ens gå på om jag inte vill. Trots detta så orkar jag bara inte idag! Men jag ska!

Igår var det möte på skolan, värdelöst. Mamma tvingade med mig även att jag sa att det inte skulle vara något viktigt. Jag bestämde i alla fall med min lärare att jag ska börja med sista delen i Samhällskunskapen som är kvar sedan ettan. Varje tisdag från och med nästa vecka ska jag ha privatlektion, haha. Jag kunde ha fått ha med ettorna efter jul, men då kommer jag ändå ha mycket mer än jag har nu, så det var lika bra att börja med det.

Nu börjar det fina i hösten försvinna. Vinden ökar, det blir kallare, fuktigare, blötare, träden tappar sina löv. NNu är vintern på väg. Om det bara vore så att det blev mycket snö så vore det inte fel, men det kan man ju inte förvänta sig här i Linköping :( Men jag håller ändå tummarna. Jag vill ha snö. Jag behöver snö.

image324

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken fruktansvärt härlig blogg du har....


Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback