SMHI hade rätt

Dagen började med tjockdimma och många minusgrader. På skolan, som ligger på femte våningen, kunde man inte se en meter utanför fönstrena. Och tidningen som utlovat sol och molnfri himmel! Vid halv elva fick jag en plötslig tid hos vårdcentralen, så jag åkte dit med mitt mycket irriterade och svullna öga och fick det konstaterat att jag hade en stor vagel innanför övre ögonlocket. Sedan var jag hungring, och åkte hem för att göra mat eftersom tiden för skollunchen var ute. När jag hade ätit hade tiden flugit iväg och det var ingen som helst mening att återvända till skolan. Nu hade dimman helt försvunnit och molnen spruckit upp. Så jag gav mig ut på cykeln i det vackra vädret. Det blev sådär än 35-40 km tror jag, har inte mätt än.

Nu har jag lov kan man nästa säga. Imorgon är det fotboll hela dagen. Alal klasser inklusive lärarna ska ha tunering. Men jag kan ju inte vara med, såklart. Jag vet inte om jag ska åka dit eller inte. Det beror på hur jag känner imorgonbitti. Jag kommer ju ändå bara sitta där och glo. Men vi får se.

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback