Uppskrapat knä och lera i ansiktet

Då har jag varit ute och rullat. Vid halv sex stod jag redo och klar att ge mig iväg på mina nya rullskidor. (Jag var ju tvungen att vara uppe så tidigt så ingen skulle se mina misslyckade försök). Det var jättesvårt! Skidorna svängde till vänster hela tiden och stavarna flög åt alla håll. Det gick bättre efter ett tag, men lång ifrån bra. Jag trillade två gånger,  första gången skrapade jag upp knät och andra gången landade jag med ansiktet rakt ner i gräset, hahaha.
Speciellt snabbt gick det inte heller. När jag är ute och fotar/springer/cyklar så brukar jag se rullskidoåkare på ett visst ställe där de swischar förbi. Det gjorde inte jag. De fick det att se så lätt ut. Haha. Mest störande var verkligen att jag hela tiden svängde åt vänster. Det gjorde ju att jag inte kunde få upp någon fart, det blev obalanserat, jag kunde inte sätta stavarna så tätt intill kroppen. Det måste göras något åt. Men då har jag ju provat på det i alla fall. Mycket svårare än vanliga längdskidor tycker jag, men mn kanske lär sig..

Kommentarer
Postat av: Fredrik J

Starkt jobbat. Jag har aldrig provat. Du är en tuffing du. Kör hårt. :)

2007-10-27 @ 21:58:24

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback