vad tycker jag om det biologiska mångfaldet?

Imorgon är det kursprov i matte B. jag har inte pluggat "/ Jag undrar hur det ska gå. Men det måste gå bra. Jag har ju gjort typ tjugo tal den här terminen, så det är ju lite osäkert. Det är bara att hoppas på det bästa. Så ska vi avsluta ekologin imrogon också. Med en argumenterande uppsats om varför vi vill skydda det biologiska mångfaldet. Jag vet inte om jag ska gå. Jag gillar ju att skriva, speciellt argumenterande texter. Men jag måste ju ha åsikter inom det området jag ska argumentera för. Det har jag inte speciellt många när det gäller det biologiska mångfaldet. Så jag tror nog jag hoppar den lektionen, så får jag läsa på lite om det innan jag skriver något.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahah den biologiska mångfalDEN heter det gumman=)vilken fin sida du har då=)
varför den ska bevvaras ; viktigt med nyckelarter och vissa biotoper för att ekosystemet inte ska kollapsa, det e fint med fler arter, inte enbart lönn, tall eller gran utan allt tillsammans typ
varje art ger en annan art sin mening att finnas, så forsvinner en försvinner fler och då förstörs markerna och vår tillgång till syre etc (lång tid men ändå)..
ger jobb för inventerare som kolla artmängd
men huvudargumentet är tt alla arter hänger ihop och försvinner ett kan många följa efter, finns dets edan ett överdrivet antal av en art blir brist på plts och föda en faktor för ökad konkurrens och fler av den arten dör ut.. en balans helt enkelt, med mångfalden.
men jag vet att du ite e lika skogsmulle tokig som din crazy jägmästar kusin, men nästa gång du har ngt med biologi eller skog, fråga mig =) kolla upp biologisk mångfald på www.cbm.slu.se , centrum för biologisk mångfald, oxå det kan hjälpa, men det gör du säkert inte så ha en skön skolkar timme i morgon =) kramar

2007-10-23 @ 18:47:10

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback