Aktiv vila

Det har blivit nedvarvning idag och ett gott försök att läka kroppen. Jag pluggade lite biologi innan lunch faktiskt! Kan ju vara bra eftersom vi har prov på tisdag. Då kände jag mig duktig. Men jag är så dålig på att plugga, jag vet absolut inte hur man gör. Så det tar jättelång tid för mig. Men jag ska göra mitt bästa. Imorgon blir väl också plugg antar jag. För jag ska klara mig bra eftersom mitt nya liv började nu i 2an. Efter pluggandet blev det lunch, gott att få i sig riktig mat. Det blev Quorn, gröna linser med vitlök och massor med grönsaker. Sen tog jag ett längt välförtjänt bad! Så skönt det var. Musklerna lossade lite extra, jag gjorde avstressande ansiktsmask och hårinpackning. Upptäckte också en hel del nya sår och blåsor på fötterna, tappade en tånagel och hade även ett snyggt blodsträck runt hela kroppen i höjd med bh kanten.

Vila, det ska man göra efter ett sånt här lopp. Minst 4 veckor ska man ta på sig innan man är igång med löpningen igen. Jag vet inte hur det kommer gå. Jag kommer förmodligen bli togig. Första veckan ska man hest inte träna alls förutom stretching, på sin höjd lite cykel eller simmning. Men lite aktiv vila kan väl vara bra. Jag tänkte i alla fall hoppa upp på cykeln och ta en liten omväg bort till Ekholmen centrum. Får se vad jag kan inhandla där. En hyrfilm kanske? Men röra på mig måste jag i alla fall. Annars kommer jag nog växa fast där framför datorn.

Kommentarer
Postat av: Nina

ja det är det ju!! ta en kväll å packa in sig själv =)


Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback