Alpha dog

image261Jag såg Alpha Dog igår. Jag hade glömt bort att jag velat se den, men jag är glad att jag såg den nu i alla fall för den var riktigt bra!

Den handlar om ett gäng knarkare och en knarklangare som efter att en kund blivit skyldig honom mycket pengar kidnappar dennes lillebror. Därifrån tvistar sig allt och han inser att han i princip har grävt sin egen grav. Han försöker komma på något sätt han kan komma undan med det hela och bestämmer sig för att göra något som han försent inser att det inte alls var det bästa att göra.

Jag vet att alla säger att Justin Timberlake är överraskande bra, men jag har inte riktigt trott på det förens nu. Jag tror inte riktigt på konceptet att sångare ska göra filmer och tvärt om. Men Justin har verkligen lyckats. Han var minst lika bra som de andra medverkande i filmen. Att det hela är baserat på en sann historia gjorde den ännu mer gripande och det gick inte att slita sig. Hade den varit helt på hittat hade den nog inte varit lika bra, för den är lite långdragen i början. Man vet att något ska hända, men det händer inte förens på slutet så det är lite så att man hela tiden sitter och väntar på "det där". Men allt som allt tycker jag filmen var mycket bra och värd att se. Bra skådespel, regi och god kvalité.

Helt klart 5 av 5

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback