Den här gången tog jag kontrollen

Vilken beslutsångest jag hade om jag skulle gå till skolan eller inte när jag bröt ihop och fick en "sakna corona attack" ca 20 minuter innan jag skulle gå. Jag tänkte inte göra det först, skolan kändes ganska avlägsen när jag låg där på golvet och både sminket och håret var förstört. Men jag bestämde mig för att inte dra in mer problem i detta. Detta år ska jag ju vara bra i skolan. Bara för att jag är ledsen så kan jag inte stanna hemma. Så jag smetade på lite ny maskara och hoppade upp på cykeln och tampade iväg så snabbt jag kunde. Jag cyklade förvånandsvärt snabbt och kom inte alls mycket försent. Men egentligen var det onödigt att gå till skolan. Vi hade biologi och det enda vi gjorde var att få ett papper med ord som vi skulle ta reda på vad de betydde. Nu har jag lunch, men jag sitter här istället. Sen studiestuga och sedan matte som jag inte behöver gå på. Nödvändig dag. Men jag är glad att jag gick i alla fall. Jag är glad att jag tog kontroll för en gångs skull och inte mina känslor.

Det ska bli kul att träffa Elli idag :) Hoppas det går snabbt hos henne hos tandläkaren, för jag är hungrig! Jag kanske går ner till Pressbyrån och köper en frukt, jag har ju ändå inget annat för mig.


Jag måste säga att jag så himla länge varit jättelockad av att åka in på den här vägen, men jag har aldrig gjort det. Jag vet inte varför den är så lockande, men den ser så inbjunade ut på något sätt. Fotat den har jag i alla fall lyckats göra. Får se om jag tar en liten upptäktsfärd där någon dag ;)
128810-231

Kommentarer
Postat av: Helena

Vacker bild. Skulle kunna tänka mig att ta en promenad längs den vägen!

Postat av: Fröken Fredag

Håller med om att den vägen ser inbjudande ut :)

2007-09-11 @ 11:54:00
Hemsida: http://josfin.blogg.se
Postat av: Christine

Svar:
Tack! Du får ha en bra dag :-)

2007-09-11 @ 11:58:44
Hemsida: http://chrisse.blogg.se
Postat av: Cassie

Tycerk nästan vägen ser lite läskig ut :P

2007-09-11 @ 15:13:55
Hemsida: http://metrobloggen.se/cassie
Postat av: www.annawintour.blogg.se

självklart hamnar man på aktiva lista om man postar inlägg det heter ju "aktiv" och den dagen hade jag mycket att göra.
vilken härlig och fin blogg du har jag älskar höstens färger

2007-09-11 @ 15:19:04
Hemsida: http://annawintour.blogg.se

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback