Fårfärligt roligt

Det blev en mycket lång fotorunda idag. Jag tog cykeln och trampade iväg mot rosenkällasjön. På vägendit finns det tusen olika småvägar och eftersom jag älskar att vara spontan så svängde jag in på så många som möjligt och slingade mig från genom skogen på grusvägar och stigar. Tillslut hade jag ingen aning om var jag var och var tvungen att cykla jättelångt för att hitta ut igen, haha (detta är inte första gången jag cyklar vilse i denna skog). En spännande sak måste jag berätta om. Jag åkte förbi en fårhagedär fåren låg precis innanför färisten. De var så söta att jag var tvungen att stanna och ta lite bilder. Det var ett får som tittade nyfiket på mig så jag började prata lite med det "Hej lilla fåret, va gullig du är" osv. Sen satta han ena foten på första pinnen av färisten. "Nej, stanna du där fåret. Kom inte över" försökte jag. Men tror ni det lysnade, såklart inte. Han klampade över färisten utan att träffa speciellt många pinnar utan istället åkte han ner med benen i vart enda hål. Men över kom han. Då fick jag lite smått panik. "Nej, men fåret gå tillbaka du..." Jag blev lite rädd att det var mitt fel att den gått över. Men jag bestämde mig för att åka vidare i alla fall. Han stog ju bara där och åt. Jag åkte till fågeltornet och var borta ett bra tag till och när jag vände för att cykla hemåt stod fåret fortfarande kvar på samma plats. Det nyfikna lilla fåret som bara hade velat bli klappat förut blev nu vettskrämd när jag kom förbi och kastade sig in i hagen genom elstaketet och trog med sig alla fåren i full galopp genom hagen. Hahaha, det såg så himla kul ut så jag kunde inte sluta skratta. Hahaha!
image244image245
image246

En enda sak på min "att göra lista" har jag gjort på hela dagen. haha. Men det var ju kul iaf ;)

image247

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback