Långfärdslöpning - ett nytt äventyr

Det blev Body Pump igår kväll. Det var skönt, men jag var så himla trött efteråt att jg knapp kunde ta mig hem på cykeln i motvinden.Övrigt i veckan vet jag inte riktigt hur jag ska träna. Jag måste ju ha mycket krafter kvar till Lidingö. Tyvärr har jag hört det ryktas om att det både ska blåsa och regna jättemycket! Oh, no! Det hade jag verkligen inte ränkat med. Jag tänkte att det skulle vara sådär perfekt höst-spring-väder ungefär 10 grader, frisk luft, vindstilla. Önskedrömmen är det väl, men visst vore det bra.

Sen måste jag citera från en artikel i Runner's bara för att det låter så himla härligt!

"Långfärdslöpning är definitivt en äventyrsfort för alla möjliga löpare. Spring, stanna och köp mat i någon affär eller i någon restaurang, bada i någorn sjö, ta en tupplur å en äng, hitta ett ställe att tälta eller ta in på vandrar hem för kvällen"

Alltså, jag blev så himla lockad av att läsa denna artikel, löpning mellan Stilla havet och Atlanten, Stockholm - Göteborg, Chicago - New Orleans. Vem vet, nästa sommar kanske jag ger mig ut.

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback