Ingen julkänsla

Jag somnade tidigt igår och vaknade efter en jobbig natt med en dunderförkylning vid klockan sju. Kan inte andas genom näsan och har en kraftig hosta. Perfekt såhär till jul. Jag känner verkligen inte för jul nu. Jag älskar julen annars, det är så mysigt, julmusik, julejus, hopp, glädje, lycka. Nu har jag inget hopp, ingen glädje och ingen lycka. Jag får ångest av att tänka på att jag ska tvingas sitta ner och ha ont hela julen. Inte ens julmusik kan höja min christmas spirit.

Jag får en klump i magen av att titta ut. Det är underbart väder, frisk luft, runt nollan, solsken och inte ett moln på himlen. Perfekt dag för en lång löparrunda genom Tinneröskogen. Så ska jag inte tänka, men det går inte så bra. Kan inte riktigt få ur de där tankarna ut huvudet.

Måste gör något annat nu. Kan inte sitta här och utforska mina känslor. För jobbigt helt enkelt.

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback