Hur ska detta sluta?

Okej, jag orkar inte riktigt berätta så mycket om dagen i detalj. Men lite kortfattat då. Vi åkte iväg till veterinären, där vi röntgade ryggen + halsen. Röntgen var grön och jag fylldes av blandade känslor. Jag vet att det är dumt och själviskt av mig att tänka så här, men på ett sätt ville jag ändå att det var något på plåtarna, för då skulle man ju kunna skicka tillbaka henne. För nu vet jag ju vad som väntar, många många månader av rehabilitering, utan säkra resultat. Nu ska hon få anti-inflamatoriskt i två veckor, så får vi se om det är muskulärt, vilket jag hoppas. Om det inte är någon stor märkbar skillnad, ska vi ge oss upp till Skara för att köra UV, för en närmare titt. Fy så jobbigt alltså! Jag som trodde att jag skulle kunna sätta igång med ridningen på allvar nu, för första gången i mitt liv.

Halsen är värre, så himla svullen. Det är så konstigt för jag mår verkligen jättebra i övrigt, men halsen är riktigt svullen. Jag äter så himla många tabletter nu, så det känns som jag lever på det. Jag äter nu följande:

  • Penicillin 2 gånger om dagen
  • 2 Alvedon 4 gånger om dagen
  • Strepsils 1 gång varannan timma
  • B-vitamintabletter 2 gånger om dagen
  • 1 Mitt val vegetarian
  • Och såklart typ 2 paket halstabletter om dagen

Totalt blir det alltså, 13 tabletter + Strepsils + Halstabletter

Men pappa låter optimistisk och tror att jag kommer bli frisk till på söndag! Det tror jag också! Optimism behövs!


Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback