Mest dåligt, men lite bra

Jag vet inte riktigt var jag ska börja här. Den här dagen har varit en del blandade känslor. Upp och ner, med betoning på ner. Okej, så jag kanske skulle börja med de dåliga nyheterna. Fam har ju, som sagt, varit hos mig idag. Det gick väl undefär som förväntat = jättedåligt. Det här är ju ett totalt renoveringsprojekt. Det första jag ska göra är i alla fall att ta mig iväg till kliniken och röntga ryggen, så att jag får veta om kotorna sitter ihop eller inte. Gör de det, så får vi antagligen ta bort henne, men det vill jag inte tänka på. Om de inte sitter ihop, vilket jag verkligen hoppas, så får vi ta tag i det hela. Nummer ett är tandläkare, en riktig från Danmark får ta sig hit och fixa till allt ordentligt, så att spänningar i käkarna och halsen släpper. Sedan får vi fortsätta laser behandligarna, massage och allt sådant. Om allt är okej i ryggkotorna och vi kan forstätta behandligen, kommer det ändå inte gå lätt som en plätt. Det kommer nog ta 6-12 månader, kanske ännu längre tid. Nu blir det alltså ingen ridning, med det var ju inte till någon störra förvåning, promenader, tömkörning typ 1 gång i veckan och löshoppning ibland, massage varje dag, två örtpreparat, msm, som är inflammationsdämpande, neutraliserar pH-värdet och hjälper mot reumatiska problem, och ett till preparat som är bra för imunförsvaret. Ja, som sagt det är ett projekt. Jag försöker ta en sak i taget. Så måste jag tänka, annars får ja panik. Det bästa är att tänka på här och nu och ta situationer som de kommer.

Över till de goda nyheterna. Egentligen var detta klart redan igår, men jag vågade inte säga något då, för jag hade inte bestämt mig, anyway, det är ju så att InfoKomps mediaelever länge har skrivit för Linköpings Tidningen, haft sin egen sida, Signerat Ung. Nu ska Signerat Ung bli en helt egen tidning, InfoKomps egen, som ska vara en gratistidning och ges ut på alla Linköpings gymnasieskolor. Det var inte den goda nyheten, utan det kommer nu, jag ska bli Signerat Ungs illustratör! Lite nervöst, men så himla kul! Jag vet inte om någon annan tycker om det jag gör, eller om jag ens själv tycker om det, men det är ju så himla kul!

Sånt här sitter jag och klottrar på lektionerna när hjärnan inte längre orkar lyssna.

When times get tough, you can't depend on other people, sometimes you have to be your own superhero.
image525

Kommentarer
Postat av: Ebba

Vad kul Linnea :D Den ska jag läsa ;)


Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback