Jobbig dag

Den här dagen, säger jag bara. En riktig jäkla panikattack flög på mig mot slutet av dagen. Den började på PedLed och sen gick det bara utför, jag började hyperventilera, gråta och sånt där vanligt. Yrlsen, illamåendet och det magonda slog till och allt var bara extremt jobbigt. Såklart kunde jag ju inte göra så mycket, utan fick bara försöka hantera situationen så gott jag kunde. När jag kom ut till stallet hade fler hästar blivit sjuka och paniken spred sig bland alla. Stallet är nu stängt. Ingen ut, ingen in. Inte för att det gör mig så mycket eftersom jag aldrig åker iväg med Unique, men jag tycker synd om alla som gör det, speciellt de som skulle på uttagning i helgen. Jag kunde ju inte rida heller, eftersom min panikattack verkligen hade tagit på mina krafter, jag kände mig alldeles slutkörd. När jag kom hem, och äntligen hade lyckats lugna ner mig, ringde det snart från stallet. "Unique verkar ha fått kolik", sa de, och så bar det av till stallet igen. Hon verkade pigg och glad, men hon hade vänt upp och ner på hela boxen och rullat sig. Det verkar inte vara så akut i alla fall, det var ju tur!


Kommentarer
Postat av: Figge

Ta det lugnt. Det är inget farligt med panikattack. Bara djävligt jobbigt. Dra ner på kaffet. Det triggar upp dig. Då kommer paniken lättare.
Sköt om dig.
Kram Figge.

2008-01-14 @ 20:54:03
Postat av: Ebba

linnea jag har skaffat blogg ;)


Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback