Kaffe är gott, men vatten är bra

För mycket kaffe, för lite sömn och för lite vatten har satt sina spår. Jag vet inte vad som har flugit i mig. Så här "ohälsosam" brukar jag inte vara! Förut har jag alltid sovit 9-12 timmar per natt, druckit lagom mycket kaffe och hällt i mig mängder av vatten, eftersom jag alltid var extremt törstig, då menar jag verkligen extremt törstig, jag kunde dricka 2 liter vatten till maten. Nu har det vänt helt, jag sover inte mer än 5 timmar per natt, häller i mig kaffe som aldrig förr, och glömmer helt bort att dricka vatten. Det är inte ovanligt att jag på kvällen ligger i sängen och tanken slår mig "Oj då, jag har visst bara druckit kaffe idag, förutom det där glaset vatten på morgonen. Imorgon ska jag komma ihåg att dricka vatten!", likadant tänker jag nästa kväll när jag ligger och försöker somna så snabbt som möjligt så jag kanske kan få 5 ½ timmar sömn. Idag har jag verkligen försökt tänka på vattnet. Det har gått bra! Det kan bero på att jag har varit jättetöstig idag också. Mest mineralvatten har det blivit, Soda Stream, gott! Jag måste ha druckit över tre liter mineralvatten idag, plus typ en liter vanligt. Herregud, vilken omslagning från att endast dricka kaffe. Jag ska ju inte påstå att jag inte har druckit kaffe idag, det vore att ljuga. Kaffe har jag hällt i mig som vanligt, men jag tycker det är ganska okej att dricka lite extra kaffe på helgen, i alla fall om man kompenserar med mycket vatten, och det har jag ju gjort!

image464

Kommentarer
Postat av: Figge

Redig tös :). Var rädd om dig.

2008-01-20 @ 08:33:24

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback