Kaffe

Nu är det på tiden att jag drar ned på kaffet. Jag har försökt sluta en gång, haha, det gick verkligen inte bra. Nej, sluta tänker jag inte göra! Kaffe är helt enkelt för gott! En minskning ska det i alla fall bli, för på senaste tiden har jag faktiskt ökat betydligt på kaffet. Från första början, när jag började dricka kaffe, drack jag ungefär en mindre kopp varje morgon, sådär en 2-2,5 dl. Sedan ökade det och det blev knappt 5 dl. Det fortsatte att öka och det blev en lång period med 0,6 l varje morgon. Det tog inte stopp där, kaffesörplandet fortsatte i skolan och nu är jag uppe på omkring 1-1,5 liter kaffe om dagen! Jag förstår ju själv att det är på tok för mycket. För som Figge sa, så kommer ju oron lättare av kaffet. Så är det, så nu ska det inte vara några karaffer jag häller i mig längre. Jag tänkte att jag ska sluta dricka kaffe direkt på mogonen, på skoldagar i alla fall, så kan jag dricka i skolan istället. Att dricka kaffe hemma tar bara jättemycket extra tid.


älskade kaffe, vi kommer nog inte se lika mycket av varandra hädanefter.

image458

Kommentarer
Postat av: Figge

Bra att du tog åt dig av tipset ;) Jag jobbar med det än att hålla igen på kaffet. Svårt för det är ju så gott. Sköt om dig. :).

2008-01-15 @ 21:28:39
Postat av: Ebba

blir man orolig om man dricker för mycket kaffe? :/

Postat av: Emma

MMMMMM En knuba kaffe! Hemligheten med att kunna dra ner på sitt kaffe drickande är att bara hålla sig till kaffe som är värt att dricka, det vill säga zoegas i synnerhet zoegas skånerost!

2008-01-16 @ 14:09:34
Hemsida: http://enknubakaffe.blogg.se
Postat av: AS

Jag funkar inte heller utan kaffe...

2008-01-16 @ 14:25:35
Hemsida: http://visesigen.blogspot.com

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback