Gabriella hästprataren

Idag har Gabriella varit och pratat med Unique. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Allt hon sa var så himla mitt i prick att jag började gråta, det var liksom så övervälmigande. Det var väl ungefär vad jag hade förväntat mig att hon skulle säga och jag fick ju svar på det jag ville veta. Det var väl inte jättebra det hon sa, eller det var väl bra att få veta, men inte så kul. Allt fel är ju hos mig, jag vet ju det, men det är inte så kul att höra. Unique är helt perfekt och kan gå hur långt som helst, men jag sätter lite käppar i hjulet eftersom att jag inte släpper in henne. Hon sa att jag sitter fast i det gamla, att jag älskade någon annan (Corona) mer än något anant, mer än min familj och att hon var den enda jag någonsin riktigt älskat. Unique behöver otroligt mycket kärlek och hjärta och jag kan inte ge henne det för hon sa att tre fjärdedelar av mitt hjärta var redan upptaget av en annan. Det här är den största anledningen till att allt har gått dåligt för och emellan oss. Sen berättade hon hur mina föräldrar var, att min mamma vill att jag ska göra det jag ska och sen är det bra ungefär, lite hårdhållen, och att pappa aldrig var där för att han jobbar så mycket, han har mycket att göra och är alltid stressad. Hur mycket stämmer inte det?! Hon sa att hon känner sig ledsen för att jag trycker ifrån henne och att jag är för plan, jag visar inga känslor utan är lite mer "jaså". Därför bråkar hon med mig och hittar på hyss, bara för att få mig att vakna och visa någon typ av känsla. Så sa hon lite småsaker som att jag var stel och lite fel i kroppen, att jag måste gå till en kiroprakor. Gabriella sa att jag måste gå hem och verkligen tänka igenom hur jag känner. Om jag är redo att släppa Corona och satsa till 500 % på Unique och att verkligen bli kompis med henne, då kan det kanske bli bra. Men släpper jag inte Corona kommer allt bara bli sämre och då tycker hon inte att jag ska ha kvar Unique och verkligen tänka efter om jag kan ha en häst över huvud taget, för alla hästar behöver kärlek och all min kärlek är redan upptagen.

Det var väl ungefär det hon sa. Jag blev helt ställd som ni kanske förstår. Det väcker ju upp ganska mycket känslor och så. Nu vet ni hur det gick i alla fall. Om ni har ett djur eller en död vän/släkting ni vill prata med, kontakta Gabriella, jag lovar att ni inte kommer bli besvikna. Hon har en riktigt jäkla talang alltså!

Jag tycker faktiskt om dig Unique. Jag gör det<3

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback