Har jag dålig karma kanske?

Just nu känns allt verkligen så himla värdelöst. Försäkringsbolaget ringde idag och berättade att de inte tänker betala veterinärräkningarna, eftersom de anser att det är en skada som fanns med sedan innan, vilket det är. Istället skickade de os en 10 000 kronors räkning, för röntgen som inte gav några vettiga upplysningar. Medicinen på 3000 kr får vi ju också ta ur egen ficka. Roligt det känns att åka upp till Skara och röntga ännu mer för att få en ännu högre räkning plus resekostnaderna och sådär. Just nu är vi fast i något slags mellanläge. Ingen vet egentligen vad som är fel, bara att hon har ont i ryggen och inget verkar hjälpa, all värdelös behandling får vi betala själva, dolda fel är mycket tveksamt om det fungerar utomlands, och även om det gör det måste vi ha bevis, vilket vi inte har, samt anlita advokater och tråkigheter, det går inte att bli av med henne på något sätt, utan pengarna får forstätta rulla, månad efter månad för att jag ska få den stora äran att mocka skit och ta långa smärtsamma promenader med ett dåligt knä.

Nu ska jag iväg till min farbror och kolla mitt knä, för att få ännu mer goda nyheter. Biologiprov imorgon också, har inte ens öppnat böckerna och har ingen aning om vad det handlar om eller vilket kapitel det är.

Livet är underbart.

Kommentarer
Postat av: micke

Stackare, vilken otur du har. Det verkade ju vara en bra häst, hoppas det blir ordning både på henes och dina skador..Lycka till med provet

2008-03-11 @ 00:42:36

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback