Living life

Here's an update. Jag har inte ritkigt haft tid att skriva, och blogg har varit lite konstigt, men nu kommer en uppdatering. När vi äntligen landade på hotellet vid lunchtid i lördags, var det ändå inte lugn och ro. Vi gav oss direkt av för att träffa Sonja, Mark, Marcus och Megan. Vi gick ut och åt, vilket blev den första måltiden på ett dygn. Det var trevligt och så, men vi var båda jättetrötta, så det blev ingen sen kväll. I söndags var vi och strosade lite i Ann Arbour och gick till Whole Food. Jag ÄLSKAR den affären. Det är ju en mataffär, så ni kanske tycker jag är lite konstig, men den är verkligen underbar! Det är 100 % min mat, allt är organic, det är enbart fräsha frukter och grönsaker, man  får smaka på i princip allting, det finns långa rader av bara plock, ni vet typ nötblandningar, torkad frukt, dinkelflingor, puffar, hiris och allt vad man nu kan tänka sig. Där åt vi lunch, och plockade ihop sallader, som man betalar per lb, så kan man plocka på vad hur mycket saker som helt, bara att välja och vräka mellan bönor, tofu, grönasker, vegandressing, kryddor och sådant. Jag märker ur roligt det låter, att jag skrivet såhär om en mataffär, men ni skulle nog förstå om ni var jag. Det finns ju inga sådana affärer i Sverige, där jag hittar allt jag vill ha. Anyway, på kvällen var vi på påskmiddag, där jag kunde äta så mycket som gurka. Sedan gick jag Josse och Megan på bio, jag somnade en halvtimma in i filmen och vaknade igen i slutsenen, haha. Igår var det shopping som stod på agendat, pengarna flög omkring mig. På kvällen var vi hemma hos Sonja igen och åt veg chili. Våran plan är att äta så mycket hos dem som möjligt, så vi behöver spendera mindre pengar på mat och mer pengar på shopping.

Idag ska vi åka iväg lite längre och handla, så vi ska ge oss iväg alldeles strax. Tyvärr har det inte blivit så mycket bilder, det har inte riktigt blivit tid för det. En del har jag tagit, men då mest från bilen, haha. Hoppas vi hinner gå ut och ta en promenad någon dag, så jag kan plåta lite.

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback