Sya är underbart <3

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om provet idag. Jag skrev på alla frågor, men jag hittade på allt. Första frågan var bara typ 15 ord som man skulle para ihop med olika pedagoger, så där var ju bara att chansa hej vilt och hoppas att man plockar några poäng. Roligast var nog sista frågan där man skulle välja sin favoritpedagog och förklara varför man gillar dens teorier och vad som kan vara dåligt med den. Eftersom jag inte har läst någonting var jag tvungen att ta den enda pedagogen som jag kunde minsta lilla om, det dåliga var bara att han var helt konstig. Han ville att alla skulle gå på inernatskolor, ingen behövde gå på lektionerna, och barnen skulle aldrig hindras att göra dåliga och felaktiga beslut. Men jag var ju i alla fall tvungen att skriva hur bra jag tyckte han var, haha, det var kul.

Från dålig till bra. Helt spontant och oplanerat satte jag mig och skrev hela 873 ord på n religionsuppsats!! Det ni! En argumenterande uppsats om dödshjälp ur två olika etiska perspektiv. Det är ganska soft och skriva om sådant, för jag behöver ju inte sitta och läsa massa böcker eller leta på indernet utan kan bara titta på de etiska teoriernas frågeställningar och resonera utifrån det. Om allt ändå vore så lätt.

Monica kunde inte komma idag, så det blev ingen träning. Jag gav mig ut i skogen istället. Unique hoppade omkring som en pingpongboll och var helt crazy, ville bara galoppera och studsa, så jobbigt. Tog en skritt slinga i skogen på slutet istället för att rida på de breda sandvägarna, då lugnade hon ner sig lite och på slutet gick det jättebra, så jag tog några varv på banan när jag kom tillbaka. Så det slutade ju bra i alla fall, det är ju det som är viktigast.

Sya är ju wonderful

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback