Anna Skipper verkar dela mina åsikter

Nu ska ni få höra något roligt. Om ni hängt med här på bloggen ett tag så kanske ni är medvetna om att jag har jobbiga utslag. Jag gick till läkaren, som först skrattade åt att jag var vegan och sa att jag var dum, sedan sa han att jag åt för ensidigt. Jag var såklart inte nöjd med detta svar eftersom jag inte alls äter ensidigt. Det är bara att andra människor är så insnöade i allt kött, mjölk, ägg ätande. Det är inte svårt och det finns tusen möjligheter om man bara går ner till grunden och äter en massa råvaror. Anyway, jag bryr mig egentligen inte så mycket om utslagen. Eller jo, det gör jag väl, det är ju jobbigt när det kliar, men jag orkar inte ta tag i det. Min mamma är mycket mer orolig, det är hon ju alltid. Nu har hon mailat Anna Skipper!!!! Ja, det är helt sannt. Inte bara det, hon fick svar också! Haha, alltså min mamma är ju rolig. Anna svarade precis som jag skulle ha svarat. typ:
"Att det skulle vara för ensidig kost tror jag inte ett dugg på. Det låter som att din dotter äter varierat, och speciellt veganer brukar vara duktiga på att äta bra. Jag skulle tro att det är någon form av allergi, det verkar mest troligt. Prova att göra allergitester, det är en bra start. Lycka till!"

Jag ska lätt köpa longboard alltså!! Så kul :D

Kommentarer
Postat av: Tobias

Shit! :O är du vegan?!!?! I had no idea. Men hur klarar du av att träna så mycket som du gör? jag menar det krävs ju en hel del energi för att kunna orka med allt liksom, får man tillräckligt i sig av enbart grönt?



Hoppas iaf att det löser sig med utslagen! =)

Postat av: Linnea

Japp, det är jag :) Har inte varit så länge dock, bara typ 7 månader, men innan dess var har jag varit vegetarian i nästan 5 år. Det går förvånansvärt bra faktiskt. Det är inte alls så svårt som folk tror. När man är van att äta kött, mjölk och äggprodukter är det svårt att tänka sig äta på något annat sätt. jag äter lite tillskott, men jag äter annars bra och varierat, så jag får i mig allt, mycket linser, bönor, soja gryn och så. Dave Scott, om du vet vem det är, six-time Iron Man Hawaii winner, var vegan under hela sin tävlingsperiod, så jag skulle säga att det funkar utmärkt :)

2008-05-15 @ 11:38:31
Hemsida: http://linneadruid.blogg.se/

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback